LÍNEAS DE GLORIA Y DE AUTORIDAD
SEÑALES DE GLORIA Y DE AUTORIDAD. (1ª COR.11:1-16)

1a.Corintios 11.7 "..el varón..él es imagen y gloria de Dios..” -Génesis 1.26
"Entonces dijo Dios: Hagamos al hombre a nuestra imagen, conforme a
nuestra semejanza..” (al varón).
Imagen: Es el aspecto o forma exterior de alguien.
*Semejanza o gloria: Es que se parece pero no es igual a esa imagen, El
hombre (varón, Adán) fue creado a la semejanza, gloria, o parecido a la
imagen o forma exterior de Dios.*

-LÍNEA DE GLORIA O SEMEJANZA.*-
1a.Corintios 11.7 "..pero la mujer es gloria del varón." La mujer es
semejante o se parece, pero no es igual al varón.
1a.Corintios 11.15 "Por el contrario, a la mujer dejarse crecer el cabello le
es honroso; porque en lugar de velo le es dado el cabello." Dios nos
enseña a través de la naturaleza que la mujer deberá dejarse crecer su
cabello, primero porque le es honroso, y segundo porque en lugar de velo
le es dado su cabello largo. Velo en este verso es la señal natural de que
ella es gloria o semejanza del varón (pelo largo).
Todo velo es una señal de que hay una cosa mayor sobre otra menor: El
Lugar Santísimo era de mayor gloria que el Lugar Santo por eso había un
velo entre ellos: Éxodo 26.31-33; Hebreos 9.3 . El ministerio de Cristo es de
mayor gloria que el ministerio de Moisés, por eso Moisés puso un velo
sobre su rostro: 2a.Corintios 3.7-13; Hebreo 7.22;8.6 .
La mujer es a la semejanza o gloria del varón por cuanto tiene cabeza,
tronco y extremidades pero no es igual a la imagen del varón (forma de
hombre, varonil). El varón es a la semejanza o gloria de la imagen de Dios
(forma exterior del Hombre=Dios). El velo natural en la mujer (cabello
largo) es señal de que hay una mayor gloria, la del varón, sobre ella (1a.
Cor.11.15); si la mujer se corta el cabello, deshonra su cabeza natural
poniéndole vergüenza y deshonra a Dios por cuanto al cortarse su cabello,
ella se presenta como que fuese imagen y gloria de Dios. Si el varón se
deja crecer su cabello deshonra su cabeza natural poniéndole vergüenza y
deshonra a Dios por cuanto, al dejarse crecer su cabello se presenta como
que él fuese mujer, la cual es gloria del varón, parecido al varón, de forma
exterior femenina y Dios lo reprueba por ser “afeminado” (1a.Cor.6.9).

-LÍNEA DE AUTORIDAD .
-1a.Corintios 11.3 "Pero quiero que sepáis que Cristo es la cabeza de todo
varón, y el varón es la cabeza de la mujer, y Dios la cabeza de Cristo."
Cuando se ora o profetiza estamos en la presencia directa del Señor por
medio del Espíritu Santo. (El varón profetiza como profeta ministerio y
como don de profecía, la mujer únicamente como don de profecía). Así
"todo varón que ora o profetiza con la cabeza cubierta, afrenta su cabeza"
-1a.Corintios 11.4 .
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*Semejanza: no solo forma exterior, sino también en cuanto que posee
espíritu, alma y cuerpo.
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Afrenta: Deshonra, menosprecia, avergüenza. Cabeza: Natural y de
autoridad, el cual es Cristo. Cobertura: Puede ser un velo, sombrero, gorro,
etc. En este caso es como si aceptara que el varón (otro varón) y
no Cristo fuese su cabeza de autoridad y afrentaría a Cristo, cuanto se
cubre con una señal de autoridad visible, siendo su cabeza de autoridad
Cristo que es invisible; y si no acepta esta línea de autoridad tampoco
acepta la línea de gloria y sería lo mismo como si se hubiese dejado crecer
su cabello lo cual es deshonroso y vergonzoso y Dios lo reprueba (1a. Cor.
6.9;11.7).
"Pero toda mujer que ora o profetiza con la cabeza descubierta, afrenta su
cabeza; porque lo mismo es que si se hubiese rapado." (1a.Corintios 11.5);
V.6 "Porque si la mujer no se cubre, que se corte también el cabello; y si le
es vergonzoso a la mujer cortarse el cabello o raparse, que se cubra."
Si la mujer no se cubre no acepta al varón como su cabeza de autoridad
visible y lo afrenta o menosprecia, y si no acepta esta línea de autoridad,
tampoco acepta la línea de gloria y sería lo mismo como si se cortara o
rapara el cabello poniéndole vergüenza a su cabeza natural y deshonra a
Dios por cuanto se presenta como que ella fuese imagen y gloria de Dios.
*1a.Corintios 11.10 "Por lo cual la mujer debe tener señal de autoridad
sobre su cabeza, por causa de los ángeles." Los ángeles son "espíritus
ministradores, enviados para servicio a favor de los que serán herederos
de la salvación" (Hebreos 1.14); ellos son testigos ante Dios Padre de
nuestras obras y Jesucristo dice: "Mirad que no despreciéis a uno de estos
pequeños; porque os digo que sus ángeles en los cielos ven siempre el
rostro de mi Padre que está en los cielos" (Mateo 18.10; otro vr.1a.Tim.
5.21) .
*1a.Cor.11.5 "Pero toda mujer que ora o profetiza.." La palabra “profetiza”
se refiere aquí hacia otro u otros, por ej.:
1a.Cor.14.3 "Pero el que profetiza habla a los hombres para edificación,
exhortación y consolación." Y esto se llama congregación: "Donde están
dos o tres congregados en mi nombre, allí estoy yo en medio de ellos."
(Mateo 18.20).
*1a.Corintios 11.13 "Juzgad vosotros mismos: ¿Es propio que la mujer ore
a Dios sin cubrirse la cabeza?
Aquí ya no menciona la palabra “profetiza” sino solamente la palabra “ore”
esto significa que en este verso habla de oración no solamente dentro de la
congregación, sino fuera de la congregación, es decir, sin la compañía de
otro u otros, por ejemplo: La mujer orando a Dios en su cuarto sola, orando
sola por sus alimentos, orando a Dios ministrando por un enfermo y en otra
circunstancia donde el Espíritu Santo le mande orar. En esta oración fuera
de una congregación deberá también de cubrirse la mujer su cabeza,
porque el varón sigue siendo su cabeza de autoridad y por lo tanto deberá
tener señal de autoridad sobre su cabeza (velo de un largo normal de tela,
cobertura) únicamente cuando ore o profetice en la congregación y ore
fuera de la congregación, y por causa de los ángeles que nos visitan en la
congregación y fuera de ella (Heb.1.14).
Estas ordenanzas divinas tanto de línea de gloria como de autoridad
habrán de cumplirse con fidelidad, temor y temblor ante Dios, y dar
testimonio a los hombres y a los ángeles de su poder:
Para honrar a Dios,
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*Habla de: O incluye la oración fuera de la congregación
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para honrar a nuestra cabeza de autoridad y gloria,
para honrar a nuestra cabeza natural,
por causa de los ángeles,
para que la oración sea eficaz (STg.5.16;Ef.4.30;1a.Ts.5.19), para que la
profecía sea con fe (Rom.12.6).

Recomendaciones para el que tiene el conocimiento ( 1ª Cor.8:1 “El
conocimiento envanece, pero el amor edifica” )
-1a.Corintios 11.16 "Con todo, eso si alguno quiere ser contencioso,
nosotros no tenemos tal costumbre, ni las iglesias de Dios." ¿ De qué
costumbre se refiere? Costumbre de contender, por que la palabra de Dios
no es para contender sino para edificar. 2a.Timoteo 2.23 "Pero desecha las
cuestiones necias e insensatas, sabiendo que engendran contiendas." V.24
"Porque el siervo del Señor no debe ser contencioso, sino amable para con
todos, apto para enseñar, sufrido;"
En las congregaciones o iglesias de Dios no se contiende sino que se
cumple con fidelidad la Palabra de Dios según es en verdad.

AMÉN Y AMÉN
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LINES OF GLORY AND AUTHORITY
SIGNS OF GLORY AND AUTHORITY. (1 COR.11: 1-16)
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-1a.Corinthians 11.7 "... the man ... he is the image and glory of God ..." -
Genesis 1.26
"Then God said: Let us make man in our image, according to our
similarity ... "(to the male).
Image: It is the appearance or external form of someone.* Similarity or
glory: It is that it looks like but it is not equal to that image, man (male,
Adam) was created in the likeness, glory, or resemblance to the external
image or form of God. *
-LINE OF GLORY OR SEMEJANZA. *
- 1 Corinthians 11.7 "But the woman is the glory of the man." The women
similar or similar, but not the same as the male.
1 Corinthians 11.15 "On the contrary, the woman let her hair grow
It is honorable because instead of a veil the hair is given to him. "God
teaches through nature that women should let their hair, first because it
is honorable, and second because instead of veil his long hair is given to
him. Veil in this verse is the natural sign that she is glory or likeness of
man (long hair).
Every veil is a sign that there is one greater thing than another minor:
The Holy Place was of greater glory than the Holy Place, so there was a
veil between them: Exodus 26.31-33; Hebrews 9.3. The ministry of Christ
is greater glory than the ministry of Moses, that is why Moses put a veil
on his face: 2a.Corintios 3.7-13; Hebrew 7.22; 8.6.
The woman is to the likeness or glory of the man inasmuch as he has a
head, trunk and limbs but it is not equal to the image of the male (form
of man, manly). The man is in the likeness or glory of the image of God
(outer form of Man = God). The natural veil in women (hair long) is a sign
that there is a greater glory, that of the man, over her (1a. Cor.11.15); if
the woman cuts her hair, it dishonors her natural head putting her
shame and dishonor to God for cutting her hair, She presents herself as
the image and glory of God. If the man let her hair grow disgrace her
natural head by putting shame on her and dishonors God because, by
letting his hair grow, he presents himself as that he was a woman, which
is the glory of the male, similar to the male, so female exterior and God
reproves him for being "effeminate" (1a.Cor.6.9).
- AUTHORITY LINE.
-1a.Corinthians 11.3 "But I want you to know that Christ is the head of
everything male, and the male is the head of the woman, and God is the
head of Christ. "
When we pray or prophesy we are in the direct presence of the Lord
means of the Holy Spirit. (The man prophesies as prophet ministry and
as a gift of prophecy, the woman only as a gift of prophecy).
A) Yes "Every man that prays or prophesies with his head covered,
dishonors his head" -1a.Corinthians 11.4.
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* Similarity: not only external form, but also in that it possesses spirit,
soul and body.
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affronting: Disgrace, belittle, shame. Head: Natural and authority, which
is Christ. Coverage: It can be a veil, hat, hat, etc. In this case it is as if he
accepted that the male (another male) and not Christ was his head of
authority and would affront Christ, whatever covers with a visible
authority signal, being its head of authority Christ who is invisible; and if
he does not accept this line of authority either accept the line of glory
and it would be the same as if you had let it grow his hair which is
dishonorable and shameful and God reproves him (1 Cor. 6.9; 11.7).
"But every woman who prays or prophesies with her head uncovered,
insults her head; because the same thing is that if he had shaved himself
"(1a.Corintios 11.5); V.6 "Because if the woman does not cover herself,
she also cuts her hair; It is shameful for women to cut their hair or shave,
to cover themselves. "
If the woman does not cover herself, she does not accept the man as her
head of authority visible and he insults or belittles, and if he does not
accept this line of authority, neither accepts the line of glory and it
would be the same as if it were cut or He shaves his hair putting shame
on his natural head and dishonors God for what is presented as that she
was the image and glory of God.
* 1a.Corintios 11.10 "For which the woman must have a sign of authority
over his head, because of the angels. "Angels are" spirits ministers, sent
for service on behalf of those who will be heirs of salvation "(Hebrews
1.14), they are witnesses before God the Father of our works and Jesus
Christ says: "See that you do not despise one of these little ones;
because I tell you that his angels in heaven always see the The face of my
Father who is in heaven "(Matthew 18.10, another vr.1a.Tim. 5.21).
* 1a.Cor.11.5 "But every woman who prays or prophesies ..." The word
"prophesies" refers here to another or others, eg: 1a.Cor.14.3 "But he
who prophesies speaks to men for edification, exhortation and
consolation. "And this is called a congregation:" Where are they? two or
three gathered in my name, there I am in their midst. " (Matthew 18.20).
* 1a.Corinthians 11.13 "Judge yourselves: Is it proper for the woman to
pray God without covering his head?
Here he does not mention the word "prophesy" but only the word "pray
this means that in this verse he speaks of prayer not only within the
congregation, but outside the congregation, that is, without the company
of another or others, for example: The woman praying to God in her
room alone, praying alone for their food, praying to God ministering for
one sick and in another circumstance where the Holy Spirit commands
you to pray. In this sentence out of a congregation should also cover the
woman's head, because the man is still his head of authority and
therefore he must have a sign of authority on his head (veil of a normal
length of cloth, coverage) only when you pray or prophesy in the
congregation and pray outside the congregation, and because of the
angels who visit us in the congregation and outside it (Heb.1.14).
These divine ordinances of both line of glory and authority they must be
fulfilled with fidelity, fear and trembling before God, and give testimony
to men and angels of his power:
To honor God,
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* Talk about: Or include the prayer outside the congregation

to honor our head of authority and glory, to honor our natural head,
because of the angels, for the prayer to be effective (STg.5.16; Ef.4.30;
1a.Ts.5.19), so that the prophecy be with faith (Rom.12.6).
Recommendations for those who have the knowledge (1 Cor.8: 1 "The
knowledge puffs up, but love edifies ")
-1a.Corinthians 11.16 "However, if anyone wants to be contentious, we
do not have such custom, nor the churches of God. "From what custom
refers? Custom of contender, why the word of God It is not to contend
but to build. 2a.Timothy 2.23 "But throw away the foolish and foolish
questions, knowing that they breed strife. "V.24 "Because the servant of
the Lord should not be contentious, but kind to all, apt to teach,
suffered; "
In the congregations or churches of God there is no contest but rather
faithfully fulfills the Word of God as it is in truth.






AMEN AND AMEN